Saturday, January 2, 2010

kasih manusia terhenti di dunia, Cinta Allah membawa ke Syurga



Ya Allah jika aku jatuh Cinta,
Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan Cinta nya kepadamu,
Agar bertambah kekuatanku mencintaiMU.

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
izinkan aku menyentuh hati,
seseorang yang hatinya tertaut padamu,
Agar tak terjatuh aku pada jurang Cinta Nafsu,

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku agar tidak berpaling dari hatimu,

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindu syahid dijalanmu,

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihmu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadamu,

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku,
Pada cinta hakiki dan abadi hanya kepadaMu,

1 comment:

  1. cinta abadi cinta illahi..

    saya suke sgt doa ni..i.Allah bila kita amalkan, jodoh yang baik dtg pada kita..i.Allah..

    ReplyDelete